Aby při doručení vašeho balíčku nedošlo k nedorozumění, přečtěte si, jak to chodí
 

Aby při doručení vašeho balíčku nedošlo k nedorozumění, přečtěte si, jak to chodí

Čas a místo doručení

S balíčkem nemůžeme vyjet dříve, než nám ho e-shop předá

Za tím, že doručujeme balíčky do druhého pracovního dne, si stojíme. Stopky však nemůžeme pustit dříve, než je váš balíček v naší dodávce, tedy než nám ho e-shop předá. A bohužel čísla balíčků, které ještě nemáme, neznáme. V takovém případě se zkuste poptat u e-shopu, kde jste nakoupili.

Kurýr má přesný plán trasy, aby se všichni setkali se svým balíčkem včas

Představte si, že musíte zajet průměrně na 80 adres za den a zde vyzvednout nebo doručit balíček. Co vám budeme povídat, naši kurýři se umí otáčet.

Abychom kurýra, jeho auto i životní prostředí šetřili, tak pro každého kurýra spočítáme tu nejefektivnější denní trasu. Vy díky tomu získáte balíček co nejrychleji a dopředu znáte jednohodinový interval doručení. Pokud kurýra prošvihnete, jednoduše to napravíte. V prostředí webové aplikace DPD Kurýr si můžete říci, kdy budete doma, a kurýr se vás pokusí znovu zastihnout.

V den doručení můžete sledovat, jak se váš balíček blíží

Stačí, když se přihlásíte do aplikace DPD Kurýr. Najdete v ní mapku, která vám ukáže, jak daleko je kurýr od vaší doručovací adresy. Tato mapka se průběžně aktualizuje a s ní také počet adres, které musí kurýr ještě objet, než dorazí k vám.

Na záložní adresu doručujeme v den prvního pokusu o doručení

V aplikaci DPD Kurýr si můžete přidat záložní adresu (třeba u známého v nějaké prodejně nebo u souseda) v blízkosti původní doručovací adresy. Kurýr to nejdříve zkusí na doručovací adrese, a pokud vás tam nezastihne, balíček vám doručí na zvolenou záložní adresu.

Záložní adresu můžete v aplikaci přidat prakticky kdykoli před prvním pokusem o doručení. Pokud tak učiníte, prosím informujte o tom předem danou osobu, která za vás balíček na záložní adrese převezme.

Na doručovací adrese najdete oznámení od kurýra, že tu byl, a že se balíček ještě ten samý den pokusí doručit na záložní adresu.

Termín a doručovací adresu můžete změnit. Svůj balíček ale uvidíte až o den později

V naší webové aplikaci DPD Kurýr nebo na naší lince 225 373 373 si můžete upravit termín i místo doručení. Pokud je váš balíček už na cestě některou z našich dodávek, změna posune doručení o jeden pracovní den.

Balíček můžete kdykoli odmítnout jedním kliknutím

Pokud se vám jakkoli změnily plány a nehodí se vám balíček přijmout, nemusíte nikomu nic vysvětlovat. Jednoduše se přihlaste do aplikace DPD Kurýr a klikněte v menu na tlačítko „Odmítnout balíček“. V takovém případě ušetří náš kurýr cestu k vám (trošku odlehčí životnímu prostředí) a balíček vrátí odesílateli.

Měníte adresu doručení, ale nechce se vám ji znovu vypisovat?

Naše aplikace DPD Kurýr vám v případě změny doručovací adresy nabídne tu, kam jsme vám balíček vezli minule. Stejně tak vám zobrazí výdejní místo, které jste si vybrali minule. Pokud se tentokrát rozhodnete, že chcete balíček přivézt jinam, zadáte novou doručovací adresu i výdejní místo.

Kurýr vám balíček předá do ruky, ale nemusí vám ho nosit do bytu

Abychom si byli jisti, že se k vám balíček dostane, kurýr si od toho, komu balíček předá, vyžádá podpis. Předá ho vám nebo vašemu blízkému do rukou, a pokud je máte plné, položí vám balíček za první uzamykatelné dveře. Kurýr není povinen vám balíček stěhovat na konkrétní místo. Vždy ho však můžete zkusit pěkně poprosit.

Informace o balíčku

Vše důležité ohledně vašeho balíčku se dozvíte z našeho e-mailu a SMSky

Nechceme vás rušit telefonátem, napsaná informace je jistější. Možná vás tu a tam nějaký kurýr překvapí, když vám sám zavolá, ale jeho povinnost to není.

E-shopy mohou nabízet až 3 naše služby. A každá umí něco jiného

DPD Private

Den předem i v den doručení vám pošleme SMS a e-mail s přístupem do naší webové aplikace DPD Kurýr, kde získáte nad svým balíčkem absolutní kontrolu.

Pickup

Váš balíček na vás počká v jednom z našich výdejních míst Pickup. Jakmile si zvolíte tento způsob dopravy v e-shopu, budeme vás o balíčku průběžně informovat.

DPD CLASSIC

Klasické doručení, před kterým vám bohužel SMS ani e-mail nepřijde. Pro e-shopy sice není ideální, ale stále se najdou takové, které tuto službu využívají.

Je lepší kontaktní údaje dvakrát zkontrolovat, než balíček pozdě honit

Moc rádi vám napíšeme něco pěkného. Třeba, že už je váš balíček na cestě. Potřebujeme k tomu však správné telefonní číslo a e-mail, které vyplňujete už při nákupu v e-shopu.

SMSkou to začíná, ale vaší adresou to končí

Na hru na schovávanou nás moc neužije. Za to, když najdeme vaši adresu na mapě a vaše jméno na zvonku, máme náramnou radost.

Mimochodem, pokud bydlíte v místě, které není legrace najít, dejte o tom prosím předem vědět kurýrovi. V naší webové aplikaci DPD Kurýr mu můžete poslat zprávu.

Máte na jazyku něco důležitého, co by měl kurýr vědět?

Není problém. Jeho telefonní číslo najdete po vstupu do webové aplikace DPD Kurýr nebo vám ho řekneme na naší lince 225 373 373, každý pracovní den od 7:00 do 18:00.

Nepotřebujeme křišťálovou kouli. Stačí nám číslo vašeho balíčku

Zajímá-li vás, jak se daří vaší objednávce na cestě k vám, připravte si její číslo. Má 14 cifer a zjistíte ho buď od e-shopu, nebo z SMSky a e-mailu, který vám posíláme při doručování přes službu DPD Private a Pickup.

Platební možnosti

Dobírku můžete zaplatit platební kartou, pokud s tím e-shop souhlasí

Všichni naši kurýři mají v autě terminál pro platební kartu. Ne vždy ho však mohou využít, protože platit kartou u nás můžete pouze v případě, že to povolí e-shop.

Lidi jsou jen lidi a náhoda je... Zkrátka někdy může nastat situace, že kurýr platební terminál mít nebude. Mohl se mu porouchat nebo se jedná o výpomocného kurýra, na kterého platební terminál nezbyl. V obou případech se vám velmi omlouváme, a pokud nebudete mít hotovost, poproste kurýra, aby přijel další den. Dejte nám o tom prosím vědět na 225 373 373 a my se postaráme, aby kurýr terminál příště měl.

Platíte-li dobírku hotově, připravte si pro jistotu přesnou částku

Pokud jste si v e-shopu vybrali platbu hotovostí, připravte si prosím přesnou částku, kterou máte zaplatit. Bohužel si nikdy nemůžete být jistí, zda kurýr nenechal většinu svých drobných u předchozího zákazníka. Děkujeme.

Pokud vám částka za dobírku nesedí, obraťte se na e-shop

E-shop, kde jste nakoupili, nám pošle informace o vašem nákupu. V nich je vedle vaší adresy také přesná částka, kterou vám kurýr naúčtuje. Pokud taková částka neodpovídá tomu, co jste si objednali, urychleně kontaktujte e-shop. Samozřejmě pokud takový balíček nebudete chtít, my ho odvezeme zpátky do e-shopu.

Reklamace

Než podepíšete převzetí balíčku, raději si ho dobře zkontrolujte

V případě, že je přepravní obal poškozený, máte plné právo balíček vrátit. Zároveň ale můžete balíček přijmout a zkontrolovat, zda nedošlo k porušení jeho obsahu.

Zjistili jste, že obsah balíčku je poškozený při předávání kurýrem?

Pokud jste balíček rozbalili před kurýrem a našli vadu, sepíšete s ním formulář Zápis o škodě. My se potom spojíme s plátcem přepravy (e-shopem) a reklamaci s ním vyřešíme. Je na vaší dohodě s e-shopem, pokud budete mít zájem o nové zboží nebo vrácení peněz.

Zjistili jste, že obsah balíčku je poškozený až potom, co kurýr odjel?

I to se bohužel může stát. Nejpozději do 2 dnů po převzetí balíčku vyplňte Zápis o škodě nebo dejte e-shopu vědět, aby Zápis o škodě konkrétního zboží vyplnil za vás. Vy nebo e-shop (podle toho, kdo Zápis o škodě vyplnil) najdete následně ve svojí poště e-mail s potvrzením a dalším postupem, jak reklamaci uplatnit. O to se vždy stará plátce přepravy (e-shop). Je potom na vaší dohodě s e-shopem, pokud budete mít zájem o nové zboží nebo vrácení peněz.

fhkF54WEeU